Alla inlägg den 4 september 2009

Av maria - 4 september 2009 10:12

Ja dagen i går började ju rätt bra i a f...:(Var på intro på Nautilus och fick en bra visning på de maskiner o övningar jag var ute efter - mest rygg, o lite mage. Vilka flashbacks man fick! Kroppsminnet är starkt även om musklerna inte är det f n. Trot eller ej men denna blobbiga kvinna var för sisådär 7-8 år sen extremt vältränad och med ett stenhårt sexpack - 54 kg muskler. Det var resultatet av 3 års tränande 6 dagar i veckan, löpning och styrketräning fria vikter. Guuud vad jag saknar mitt gamla Lyftotek där man kunde droppa in med passerkort t o m mitt i natten om man ville ( vilket faktiskt hände emellanåt också).Till min stora glädje finns det dock inte bara maskiner på Nautilus utan även en liten hörna med fria vikter för oss gamlingar, he he.Gårdagens skämmighet var mina nu icke-existerande magmuskler:( Jag är TOTALT svag i magmuskulaturen och har fått kärringmage! Så är det...inget att gnälla om utan det är bara att börja om igen med envis träning och någon gång nästa vår ska denna kropp se annorlunda ut och kondisen ska vara på plats. Nu är man inte 30+ längre utan 40+ och jag inser att fysiken inte kommer att vara exakt så som den var då men målet är 15kg bort, flåset ska orka löprunda på en halvmil i a f och fläsket på magen ska bli muskler om än inte ett synligt sexpack precis:) Träningsupplägget blir inte lika hårt p g a att det finns en liten familj som kräver sin tid också men ungefär såhär tror jag att jag kan fixa;Ridpass 3 dagar/v - gympass 1 dag/v - löppass om ca 3 km 2 dagar/v - vilodag 1 dag/v. Kosten måste läggas om rejält - EN slarvdag i veckan till skillnad mot nu, 3 dagar i veckan!Så...igår kväll...kraschade min dator hemma:( ALLT verkar ha gått förlorat och det är nu man sitter och kommer till insikt om att hälften av alla bilder på familjen, semestrar m m är borta:( Man kan heller inte sköta aktieaffärerna, betala räkningar, kommunicera via mail med vänner o fam etc etc. SÅ jävla sårbar man är och SÅ jävla korkat att inte regelbundet spara och arkivera, skriva ut foto på papper! Helt handfallen är man också, jag har ett litet hopp om att via supporten kunna få hjälp att hitta ngn som kan restaurera en del eller i a f undersöka om det är möjligt:(Dagens uppmaning blir: SPARA OCH ARKIVERA DET NI HÅLLER KÄRT I ERA DATORER!OFTA!!!Hej på er...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards